PL EN DE FR RU

Powstał klaster modowy

Dodano 26 czerwca 2014

Z inicjatywy organizacji parasolowej klastrów Ogólnopolskiego Klastra Innowacyjnych Przedsiębiorstw na Pomorzu rozwija się klaster modowy.

Klaster modowy jest odpowiedzią na współpracujących z twórcami klastra przedstawicieli świata mody, kreatorów, projektantów, fotografów, animatorów oraz agencji i firm zajmujących się organizacją i kreowaniem mody. Tworzony na Pomorzu klaster będzie także narzędziem wspierającym polski przemysł włókienniczy, wełniany, dziany, jedwabny oraz lniany. Jego innowacją jest inteligentne powiązanie innowatorów świata mody z przemysłem, który ma napędzać wysublimowane projekty tego świata.

Klaster współtworzony jest przez przedstawicieli OKIP i inne osoby, które łącząc potencjał swoich działalności zapewniają rozwój inicjatywy, a należą do nich: Jacek Wroński, Anna Skarżyńska-Zientak, Dorota Kozieradzka.

Świat mody inicjatorzy klastra podzielili na 3 główne segmenty: kobieta, mężczyzna i dziecko. W realizowanych projektach starają się oni wdrożyć jak najwięcej przyjaznych rozwiązań dla skóry i ciała. Twórcy klastra mają bogate doświadczenie, dzięki któremu rozumieją potrzeby rynkowe, a przede wszystkim wiedzą w jaki sposób zawiązać inicjatywę klastrową, która będzie mogła sprawnie rozwijać się.

Osoby zaangażowane w rozwinięcie klastra mają za sobą organizację licznych pokazów i event’ów związanych z modą. Współpracują również z Polakami, którzy tworzą i realizują się poza granicami kraju – w Nowym Jorku, Chicago, Toronto, Paryżu, w Rosji i Irlandii. Organizowali liczne pokazy mody, w tym zagraniczne Miss Polonia, czy w Stanach Zjednoczonych Mistrzostwa Świata Fryzjerów, a także m.in. byli autorami kalendarza sportowego Mistrzostw Świata w lekkoatletyce organizowanej przez Miasto Sopot.

Zaangażowana w rozwój klastra modowego dyplomata ekonomiczny Anna Skarżyńska-Zientak, współpracująca mocno z Węgrami, organizuje liczne pokazy mody, angażuje się w wiele event’ów. Zajmuje się doradztwem gospodarczym w relacji Polska-Węgry, poszukiwaniem partnerów handlowych i dystrybutorów, tworzeniem partnerstw biznesowych na zasadach zrównoważonego rozwoju, zakładaniem działalności i reprezentacją firm za granicą, promocja marki. Poza granicami kraju m.in. promowała dobro narodowe – bursztyn, który wywodzi się z regionów Pomorza.

Mieszkający w Nowy Jorku fotograf Dominik Tarabiański podróżuje po świecie i pracuje z najlepszymi agencjami. W ciągu ostatnich lat brał udział w ponad 20 wystawach w kraju i zagranicą. Jako jedyny Polak otrzymał zaproszenie do prezentacji prac w Galerie Huit Open Salon 2011 w ramach festiwalu o najwyższej renomie światowej – Photography Festival Les Recontres d’Arles we Francji. Jest półfinalistą światowego konkurs Adobe Design Achievement Awards 2011 w kategorii fotografia, złotym medalistą FIAP oraz zdobywcą wielu nagród w dziedzinie fotografii. Jego prace publikowane były na 5 kontynentach, w ponad 40 krajach i znajdują się w kolekcjach prywatnych w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji i USA.

Jacek Wroński to jeden z najbardziej znanych polskich dziennikarzy muzycznych, dziennikarz telewizyjny, radiowy i prasowy, publicysta oraz menadżer. Ekspert i komentator wydarzeń show-bussinesowych. Był m.in. Dyrektorem Promocji BMG Poland. Współrealizator wielu programów telewizyjnych. W tworzeniu klastra modowego wykorzystuje swoje współprace związane z modą i alkoholami. Dotyczą one win i winnic we Włoszech Krzysztofa Litke, organizatora wielkich imprez modowych m.in. Fashion Days, Amberif. 360 etykiet Tomasza Nowaka.

Dorota Kozieradzka jest właścicielką salonu sukien ślubnych MAXIMA w Trójmieście. Salon oferuje wykonane z najwyższej jakości materiałów suknie, z których każda jest szyta na miarę, a przyszła panna młoda może liczyć na kompleksową obsługę nie tylko w wyborze stroju.

Zakres działalności klastra modowego będzie rozległy i nie będzie skupiał się wyłącznie na wąsko rozumianej modzie. Moda to również kosmetyki i takim przykładem promocji marki jest Inglot z Przemyśla, marka bardzo rozpoznawana na wszystkich kontynentach, dr Irena Eris, Kazar. Kreowanie inteligentnych rozwiązań w modzie, szeroko pojętej modzie to także biżuteria, meble czy designerzy, architekci. Nowoczesne i bezpieczne rozwiązania dla dzieci – foteliki dla dzieci. Projektowanie scen, oświetlenia. Szeroko pojmowaną przestrzeń mieszkalną – to wszystko również zalicza się do mody. Inicjatorzy klastra chcą unowocześnić system nauczania w szkołach zawodów związanych z tą tematyką. Moda obejmuje również modę muzyczną, przez co inicjatorzy klastra zaprosili do współpracy inne klastry, m.in. Klaster Kultura, również zrzeszony w Ogólnopolskim Klastrze Innowacyjnych Przedsiębiorstw.

Siedzibą klastra modowego jest Pomorze i właśnie w tym miejscu ma nastąpić wysoki wzrost rozwoju szeroko pojętej branży modowej i innych, które będą wpisywać się w działalność klastra. Klaster modowy to niezwykle ciekawa inicjatywa, która ma ogromną szansę wpłynięcia na wzrost konkurencyjności przedsiębiorczości i rozwoju regionalnego.

Facebook
Newsletter

Newsletter

Wprowadź swój adres email do formularza poniżej i bądź na bieżąco.

Newsletter OKIP