W dniach 3-7 lutego 2014 r. w Japonii i 9-13 czerwca 2014 r. w Korei Płd. z udziałem Ogólnopolskiego Klastra Innowacyjnych Przedsiębiorstw odbędą się misje biznesowe Programu EU Gateway dotyczące środowiska i technologii związanych z energią.
Zaproszony na organizowane przez Unię Europejską misje biznesowe do Japonii i Korei został polski ekspert ds. odnawialnych źródeł energii – Bogdan Węgrzynek, Prezes Zarządu Ogólnopolskiego Klastra Innowacyjnych Przedsiębiorstw.
Podczas azjatyckiej misji EU Gateway Programme Ogólnopolski Klaster Innowacyjnych Przedsiębiorstw będzie mógł zaprezentować swoją ofertę firmom z rynków azjatyckich zainteresowanym współpracą z europejskimi przedsiębiorstwami z sektora energetycznego i technologii związanych ze środowiskiem. Ogólnopolski Klaster Innowacyjnych Przedsiębiorstw silnie działa w kierunku rozwoju sektora OZE. Zaproszenie go na misję do Azji z pewnością jest bardzo pozytywne dla rozwoju odnawialnych źródeł energii w naszym kraju.
– „Przy jeszcze nierozpowszechnionych innowacyjnych technologiach naszych firm, przed wejściem na nowe obszary geograficzne, niezbędne jest wykonanie szczegółowych badań rynku. Misja EU Gateway umożliwi nam odkryć japoński i koreański rynek. Będziemy mogli maksymalizować korzyści z obecności w Azji – nawiązać nowe kontakty biznesowe, poznać rynkowe trendy, a także wykorzystać EU Gateway jako narzędzie marketingowe, aby wzmacniać wizerunki firm.” – skomentował zaproszenie Bogdan Węgrzynek, Prezes OKIP.
Japonia i Korea Południowa to bardzo ciekawe od strony biznesowej kraje do współpracy europejskich firm. Japonia prezentuje szybko rozwijający się eko-biznes. Ma także duży potencjał biznesowy m.in. dla tanich technologii remediacji gleb i wód gruntowych oraz technologii bioremediacji. W Korei Południowej potencjał sektora wykazywany jest dzięki inwestycjom rządowym w rozwój technologii środowiskowych. Kraj ten wykazuje popyt na technologie w zakresie uzdatniania wody, gospodarki odpadami i oczyszczania powietrza.
Udział w misji EU Gateway, zarządzanej przez Unię Europejską, pozwoli na identyfikację potencjalnych partnerów biznesowych, jest doskonałą okazją na nawiązanie nowych kontaktów oraz wzmocnienie już istniejących relacji biznesowych. Wydarzenie daje także możliwość zaprezentowania produktów firm oraz wzrost udziału w rynku w sposób wydajny i efektywny kosztowo. Tygodniowe misje w krajach azjatyckich pozwolą na zdobycie cennej wiedzy na temat zarówno obecnych jak i przyszłych trendów na rynku japońskim i koreańskim.
Firmy uczestniczące w misji będą korzystać z atrakcyjnego pakietu wsparcia merytorycznego i finansowego, w tym z coachingu, przygotowania strategicznego, zindywidualizowanego poszukiwania kontaktów biznesowych oraz wsparcia logistycznego. Misje biznesowe obejmuje dwudniowe targi, podczas których firmy ma możliwość spotkania potencjalnych partnerów biznesowych. Jak komentowała zeszłoroczny udział w EU Getway jedna z firm niemieckich, status firmy wybranej do uczestnictwa w misji biznesowej UE jest dla firm bardzo wartościowym narzędziem marketingowym i dobrze postrzegany wśród japońskich mediów branżowych.
Anna Figiel