PL EN DE FR RU

Wielki sukces Programu POLSKA 3.0 – Polska wreszcie przystępuje do AGN.

Dodano 28 grudnia 2016
Polska wreszcie przystępuje do AGN.
Gdy Polska 3.0, której inicjatorem jest Ogólnopolski Klaster Innowacyjnych Przedsiębiorstw, zabiegała o żeglugę, wszyscy z uporem zapewniali, że to się nigdy nie uda… Że jest to słuszny patriotyczny zryw, walka o ekonomię i bezpieczeństwo Kraju, ale nie uda się przeforsować tak ważnych projektów.
Polska 3.0 to zsieciowane projekty, stanowiące spójny program modernizacji żeglugi śródlądowej. Program Polska 3.0 przygotował cały ekosystem dla przywrócenia żeglugi, podczas gdy świadomość społeczeństwa była jeszcze bardzo niska, w mediach o żegludze nie było ANI SŁOWA, tak samo jak we wszelkich planach rządowych…
Naszej organizacji udało się skutecznie powstrzymać podpisanie niekorzystnej dla Polski dyrektywy wodnej, która w praktyce wykluczała Polskę z transportu międzynarodowego na co najmniej 20 lat.
To w naszej organizacji tworzyliśmy takie klastry jak Metalchem Opole, produkujący wielkogabarytowe elementy do elektrowni, platform wiertniczych, które można efektywnie transportować tylko drogą wodną. Aby dokonać takiego jednorazowego transportu, przedsiębiorstwa musiały na własny (wielki) koszt podnosić poziom rzeki (!!!).
Polska 3.0 podjęła zapomniany temat żeglugi śródlądowej. Ta organiczna praca u podstaw i połączenie ludzi (społeczności, kapitanów, ekspertów, właścicieli portów, przedsiębiorców etc.) dla wspólnego celu, jakim jest zatrzymanie najcenniejszego zasobu – wody, zaskutkowała tym, iż dziś Polska weszła do AGN.
W ostatnich dwóch latach niejednokrotnie apelowaliśmy o wejście Polski do AGN. Organizowaliśmy na ten temat konferencje prasowe w Sejmie, liczne debaty i spotkania robocze. Poświęcony transportowi, żegludze, jak również potrzebie podpisania ONZetowskiej konwencji AGN został Światowy Kongres Klastrów.
Dzięki działaniu ekspertów programu Polska 3.0 coraz większa jest też świadomość, że żegluga to bezpieczeństwo przeciw powodzi i suszy, woda dla życia, rolnictwa, etc., olbrzymie możliwości transportowe, transport międzynarodowy, turystyka, która kiedyś kwitła na naszych rzekach.. Żegluga śródlądowa jest najbardziej ekologiczną i bardzo opłacalną ekonomicznie formą transportu. Absolutnie nie przestarzałą.. to na nią teraz stawia Komisja Europejska i wszystkie wysokorozwinięte kraje.
Kapitan Czesław Szarek, ekspert Polska 3.0 wraz z zespołem  zorganizował Rejs Prawdy, który udowodnił, że Odrę można przepłynąć barką wypełnioną kontenerami.
Od lat twierdzono, iż aby Odra była żeglowna trzeba by było podnieść 57 mostów, co szacowano na koszt 10 miliardów złotych…
Powstawały prace doktorskie o tym, jak najlepiej je podnieść, ale nikt się nie pofatygował by sprawdzić, czy trzeba…
Dlatego zrobiliśmy rejs prawdy, w trakcie którego dokonaliśmy zaaawansowaną aparaturą pełnego zwymiarowania Odry, czego nikt dotychczas nie zrobił.
Nigdy nie finansowaliśmy się ze środków krajowych, rządowych czy europejskich.
Polska 3.0 to stuprocentowo polska, oddolna inicjatywa.
Czy wiedzą Państwo że w ostatnich latach przetransportowano Odrą około 3% ilości towarów z 1935 roku?
Podczas gdy w Europie żegluga znakomicie się rozwija…
Walczymy o kompleksowe podejście do żeglugi (to bezpieczeństwo, logistyka, turystyka, zdrowe środowisko i dbanie o najcenniejszy zasób, jakim jest woda) i stwarzamy warunki rozwoju dla naszych przedsiębiorstw.
Niedawno nasi eksperci znaleźli inwestora na Port w Kedzierzynie Koźlu na prawie 370 mln złotych…
Bez żeglugi port miałby racji bytu.
A to dopiero początek…
#Polska30
http://www.portalmorski.pl/morze-inne/prawo-i-administracja/45943-sejm-przyjal-ustawe-o-ratyfikacji-konwencji-agn
Żegluga Śródlądowa w Polsce - Kiedyś, a dziś - Grafika Edukacyjna RGB-INTERNET PL         Polska 3.0 Grafika Edukacyjna V1 PL RGB-INTERNET   Mapa Symboliczna V13 RGB-INTERNET PL
Facebook
Newsletter

Newsletter

Wprowadź swój adres email do formularza poniżej i bądź na bieżąco.

Newsletter OKIP